Lapas

ceturtdiena, augusts 25, 2011

Viss ir tikai tā,kā uz to skatās


Daudzi cilvēki nemitīgi atkārto, ka notikumi ir atkarīgi tikai no tā, kā tu to uztver.
Es esmu pesimiste/reāliste, man diezgan grūti saskatīt mistiskas sudraba maliņas visiem mākoņiem, un es varu tikai apbrīnot tos, kas ir nepagurstoši optimisti. Nolēmu, ka šoreiz uz piecām minūtēm es arī tāda būšu:
Tad nu palūkosimies uz to no otras puses, izbaudot teikuma
Ja nevari mainīt situāciju – maini savu attieksmi pret to
labāko daļu – mainīsim attieksmi.

  • Arā jau nedēļu līst, uz lauka nenovākta raža: graudu cenu pieaugums.
  • Sabiedriskajā transportā nozog maku: beidzot, bez sirdsapziņas pārmetumiem varēs iegādāties jaunu.
  • Hakeris uzlauž tavu datoru: ir cilvēki, kuriem tomēr interesē, kā tev klājas
  • Tevi pamet otrā pusīte: lai jau izbauda arī citi, mācies dalīties.
  • Rēķins pa pastu tiek piegādāts vienmēr, pat, ja žurnāli kavējas: vismaz tas mūsu valstī ir sakārtots.
  • Alkoholisms: valsts saņem stabilus ienākumus.
  • Ārkārtas situācija darbā: izeja no rutīnas.
  • Valsts paaugstina nodokļus: tu glāb valsti.
  • Darbā neizmaksā algu: māca ekonomiju un pareizu līdzekļu sadali.
  • Tev ir slikts garastāvoklis, ilgstoša nomāktība: ietaupās nauda uz bāru un citu izklaides vietu apmeklējuma rēķina.
  • Jaunie augšstāva kaimiņi appludina dzīvokli un sabojā tavus griestus: iepazīšanās ar iespējām dibināt ciešas saites juristu lokā.
  • Vairāki mēģinājumi atmest smēķēšanu izrādījušies neveiksmīgi: vismaz kaut kas dzīvē ir patstāvīgs.
  • Atlaiž no darba: pārmaiņas dzīvē nāk tikai par labu.
  • Benzīna cenas kāpj: valsts sākusi domāt „zaļi”, un rūpēties par ekosistēmu.

7 komentāri:

  1. Hmmm... slikts garastāvoklis tieši otrādi šķiet var izraisīt bāru apmeklēšanu. :D

    AtbildētDzēst
  2. I.K. kad man ir slikts garastāvoklis, man personīgi nevelk apmeklēt vietas, kur visi iet ārdīties un izklaidēties. Dzert var arī pieklājīgā divvientulībā ar kaķi mājās.

    AtbildētDzēst
  3. Inga, nav tā, ka tas tikai padziļina slikto garastāvokli līdz depresijai? Bet vispār pozitīvisms ir laba lieta, ja vien tas nepāriet fāzē "nelabojams optimisms". Vismaz man šķiet, ka nelabojamam pesimistam ir lielākas cerības nenomirt 37 gados ar sirdstrieku nekā optimistam. :D

    AtbildētDzēst
  4. Ļ. cien. I.K. es esmu ievērojusi, ka īsti neizproti atšķirību starp "slikts garastāvoklis" un "depresija" šajā situācijā. Un es nerunāju par ilgstošu alkoholismu, kad saskandina ar spoguli.
    Vai man var izskaidrot, kāda ir mūsdienu problēma cilvēkos, ka tie labāk izlemj pieliet mūli līdz nemaņai bārā regulāri, nevis iedzert glāzi viskija un palasīt labu grāmatu tā vietā?

    Domāju, ka mēs visi esam potenciāli iespējami nelaiķi 37 gados, un tam nevienā mirklī nebūs atšķirības- esi pesimists vai optimists, man neliekas, ka nāve šķiro pēc šādas piederības.

    AtbildētDzēst
  5. Interesanti, ka jau esat paspējusi, ko "ievērot"... :D

    Es jau nevienā vietā neminēju dzeršanu :) Var iet uz bāru parunāt ar cilvēkiem, paskatīties uz mūli pielējušiem vienpatņiem utt.

    Glāze viskija un laba grāmata? Man labāk glāzi vīna un kādu dok. filmu.

    Par nelaiķi: domāju, ka nāve nešķiro, bet veselība gan. Domāju, pārlieku lielajiem optimistiem aplauzieni ir retāki, bet sāpīgāki, t.i. veselību vairāk ietekmējoši. Bet tas tā, tik teorija...

    AtbildētDzēst
  6. Šie nav tie labākie piemēri optimisma celšanai. Vairumu gadijumu nav tās sudraba maliņas. Jo tā pozitīvā puse, ko tu esi minējusi ir "bulšits", kas nevienam neinteresē. Bet, ja cilvēks spēj saskatīt pozitīvas lietas ikdienā. Par piemēru minēsim, to pašu nodeldēto aizgulēšanos. Pesimists domās (t.i. es), ka- viss diena sačakarēta un kā varētu pielabināties bosam vai jebkurai citai augstākai autoritāte, bet optimists domās, ka tā jauka iespēja beidzot pavadīt rītu bez steigas, jo tā pat jau ir nokavēts, un nav vairs svarīgi, vai minūtes, vai stundas tiek nokavētas. Principā, visa šitā garā balagāna domu grauds ir tāds, ka īsts optimists nav galējībās iegājis tirliņš, bet cilvēks, kas paskatas uz tauriņu un sāk smaidīt kā idiots, ar domu: Cik gan pasaule ir skaista.
    Ahh.

    AtbildētDzēst
  7. I.K. Šī diskusija ievelkās, teikšu tikai to, ka katram savs, tai skaitā tas - kā tas uztver lietas. Man šķiet, ka nav nekā skumjāka par cilvēkiem, kas smejas bārā, ja var redzēt viņu acīs skumjas, kuras gremdē glāzē.
    Un tā nav tikai teorija, pēdējam izteikumam es viennozīmīgi pievienojos. :]


    ahahaha.
    Thats why i love this world ^__^
    Nutrija, tev nebūtu jālasa mans blogs, ja uztver to šādi, tas ir - nopietni. Ja tevī nemīt ne kripatas sarkasma vai ironijas, vai spēka pasmieties par šādiem izteikumiem, tad domāju, tu esi nokļuvis neīstajā blogā. Jo domu tu neesi sapratis, vismaz to es secinu pēc tava komentāra. Bet, tas mani īpaši neskumdina.

    AtbildētDzēst