Lapas

trešdiena, jūlijs 27, 2011

это вам не писки на заборах рисовать

Ir aizritējusi pirmā diena, kad noris pasākums "Jaunais Vilnis".
No sākuma vēlējos ieturēt distanci, un neizteikties par notiekošo, jo mani tas īpaši neskar, tv es skatos pietiekoši reti, lai "Jūrmala" dziesma man  būtu tālas bērnības atmiņas, kas reizumis uzbango galvā melodiskā dungošanā.
Diemžēl, sakarā ar to, ka nemitīgi uzbango ne tikai šī melodija, bet arī mūsu sabiedrības dažādās attieksmes (dažādās es saku, jo viena par otru ir sliktākas, tas dažādo izteikumu sulīgumu), man atliek vien skatīties uz pašmāju kritiķiem un priecāties - kur mēs dien dienā varam auklēt to naidu.

Personīgi es uzskatu, ka, jā, tur ir daudz Krievijas veco estrādes zvaigžņu, bet, kurš miljonārs brauc lūkoties uz jaunajām OKartes un Talantu fabrikas zvaigznēm Latvijā?
Es labi saprotu - visi jau ir izdomājuši kādas konspirācijas slēpjas zem "Jaunā Viļņa" un, katrs izdomājis, kas ir to radītājs. Bet es tiešām svēti ticu, ka neviens aizskatuvē nemēģina nopārdot naftu barelos par lētu naudu, netirgo ieročus maziem puisēniem pie saldējuma kioska un neviens nekaļ piecgades plānus, kā nozagt pusi Jūrmalas smilšu savam piemājas baseinam.

Šoreiz bez sarkasma, esmu izaugusi reizumis uzmetot aci šim mūzikas pasākumam, un nejūtos no tā apdraudēta. Sāksim ar to, ka šis pasākums ienes tiešām milzīgas naudas summas, sniedz iebraucējiem iespēju apskatīt Latviju un atgriezties vēlreiz, ja iepatīkas. Šie "tūristi" nav vidusmēra angļi, īri utt., kas par savu pienākumu uzskata pačurāt Mildas pakājē, vai streipuļojot uzmākties jaunām sievietēm uz ielas, kas nu dien nepiekopj senāko profesiju pasaulē. Līdz - beidzot ar to, ka, lai cik slikta būtu dažbrīd mūsu saskarsme politiskajā situācijā ar Krieviju, "Jaunais Vilnis" ne reizi nav ticis pārtraukts tikai augsto krēslu nesaskaņu vārdā. Pirmkārt - mūzika un māksla, tad politika, un apšaubu, ka tur vispār tiek varmācīgi uzspiesta politika, cik vien kāda prezidenta/mēra uzruna ar sveicienu.
Un tas man nešķiet nekas slikts.

Redziet, māksla ir vienīgā, kas nešķiro pēc tautības, ādas krāsas, uzskatiem, valsts politikas.
Tam būtu jāstāv pāri.
Un tas, cik intensīvi tiek propagandēta tā pasākuma noniecināšana ir absurds, kas sāk apnikt. Jā, ir tīkami mazliet sarkastiski pasmīnēt par ķirurģiskajām operācijām, par vecuma kontingentu vai izvelētajiem apģērbiem, kas bieži un spilgti gozējas uz skatuves, bet nejauciet iekšā politiku.
Raimonds Pauls vienām ziņām (precīzi nepateikšu, tik pat labi, Tautas Balsij, piedodiet, man bija jāgatavo pusdienas, tikai dzirdēju ko runā, ne redzēju bildi) diezgan labi izteicās gan par to, ka daži spļaudās, ka to pasākumu vajag rīkot Sočos utt., un te nu es nekomentēšu otrreiz.

Reiz cilvēkiem vajadzētu saņemties un nekunkstēt par visu, reiz jāpārkāpj sev pāri, tai mūžīgajai spītībai un aizvainojumam, es zinu, ka tas ir briesmīgi, kas ir noticis, vēsture ir bijusi smaga un viennozīmīgi nežēlīga pret mūsu vecākiem, vecvecākiem, vecvecākiem. Bet ir jāspēj atšķirt, kur sākas pārmaiņu laiks, lai beidzot brīvi var uztvert lietas, jūs tagad droši varat krist man virsū ar vārdiem, ka Krievija nav atzinusi tos noziegumus tajos un tajos gados. ES TO ZINU. Bet kāds tam ir sakars ar "Jauno Vilni"?
Man ir draugi gan krievi, angļi, vācieši un citu tautu pilsoņi, varbūt tas ir iemesls, kādēļ es mākslu nejaucu ar vēsturiskiem notikumiem, un mācos uztvert cilvēku un viņa sniegumu.

Atkārtoju: man ir neitrāla pozīcija sakarā ar "Jaunais Vilnis".

Atvainojos jau laicīgi visiem, kas sajutās aizskarti šo izlasot.
Ja kāds man nepiekrīt, droši var komentēt un izgāzt savu žulti mazliet zemāk komentāru sadaļā, es nesolu, ka es atbildēšu, bet ceru, ka šī izteikšanās iespēja ļaus jums sajusties labāk, tāpat kā man pasakot šo.

3 komentāri:

  1. Es te tā pārlaidu acis, jo man bij slinkums rakstīt :D
    Bet vai tu, lūdzu, nepaskaidrotu, kāda velna pēc tad visi tie krutie krievu estrādes mākslinieki iet ciemos pie prezidenta, pie tam saplēstās biksēs? :D

    AtbildētDzēst
  2. Ļ. cien. un A. god. Ritarda kungs.

    Apskatot jūsu argumentu, secinu, ka jūs tiešām sekojat līdzi notikumiem valstī un Jaunajā Vilnī
    Es šeit nerunāju par džinsa biksēm un plikiem pupiem (a.k.a. skaisti dekoltētām kleitām, kuras uzvelk jaunās dāmas). Godīgi sakot, ja cilvēks ir apdalīts ar ētikas normām, un ir ar pilnīgu gaumes/ģērbšanās etiķetes trūkumu, tad paskaidrošu īsi: man vienalga.
    Lai ar to tiek galā prese (noķengājot šos modes upurus, kam nav naudiņas pat nesaplēstām ūziņām)un paši, atbilstoši šo personu PR speciālisti/imidžmeikeri utt.

    Paldies, ceru, ka sniedzu jums konkrētu atbildi uz jūsu sasāpējušo jautājumu un veldzēju zināšanu alkas.

    AtbildētDzēst
  3. Kāda velna pēc? Tāda velna, ka tas jūrmalas bizness uz latviešu antiņu stikla kalnā jājēju un tūdaliņu rēķina nevar turēties ( saplēstās ūziņas, 30 gadus vecie džemperīši nevar atļauties iedzert labu konjaku un baudīt dzīvi un galvenais NEMĀK) un autorei ir pilnīga taisnība nolaist tvaiku vajag, varētu domāt, ka latviešu sievietes ir tās miss gaumīgās. Tik skaudīgu tautu, kas savā skaudības uzplūdā paši sevī savāra pret kaut ko nepatiku lai tiktu vaļā no tā ka lauž, otru tādu nezinu...

    AtbildētDzēst