Lapas

svētdiena, jūlijs 24, 2011

Cilvēki viens otrā meklē vientulību, kurā atrast sevi, nevis otru.


Sāc interesēties par otra cilvēka dzīvi, un tu tapsi nosaukts par svešās dzīvēs līdēju, otra galējība arī ir patīkama- neinteresējies un tu būsi neiejūtīgs egoists.
Es nekad neesmu zinājusi, kas ir labākais variants, tamdēļ, es uzgaidu, kad cilvēkam mani vajag kā sarunu biedru, uzklausītāju vai sabārēju.
Bet kā ir ar mani? Reiz es mācījos iepazīt cilvēkus, reiz man šķita, ka es to protu - pazīt. Bet tīņu gadi pārgāja, pārgāja jaunības maksimālisms un sajūsma par pieaugušo pasauli un tās labumiem, un radās tikai sajūta, ka es pati sevi nepazīstu, kur nu vēl pieļaut domu, ka pazīstu kādu citu. Jāsaka- iepazīstu, bet neesmu pazinusi. Un tas ir normāli, jo mēs varam galvot tikai par sevi- visi utopiķi, jūsu argumenti apstājas šeit - jūs arī par otru zināt tikai to, ko jums parāda, pastāsta un atļauj uzzināt un redzēt, bet cilvēkā paliek vēl tik daudz lietu, kas nav redzams ar acīm, visas sāpes, bailes un noslēpumi, skapji pilni ar skeletiem un pagultes ar rēgiem. Tas ir normāli.

Bet ko es vēlējos uzrakstīt par šo pazīšanu?
Tie, kuri mani ievērojuši caur twitter (un nevis citos portālos) bieži uzskata, ka es esmu tikai ar vienu domu galvā. Tas laikam arī būs galvenais iemesls, kādēļ un brīdi paņemt pīppauzi.
Sarkasms – tas ir viss, kas man palicis šajā dzīvē, par ko es pati smaidu, ko es pati labprāt lasu. Twitteris paliks vieta, kur es iešu smieties, jo nevienam lāga neinteresē, vai man šodien bija asaras, vai es saņēmu atskaiti par uzrakstīto darbu, vai man ir labs garastāvoklis, vai es dejoju pie dziesmām, kas skanēja brokastu pagatavošanas laikā.
Šaubos pat, ka šo kāds izlasīs, bet varbūt man vajag beidzot to vienkārši uzrakstīt/pateikt, ne tikai domāt, pirms es sāku rast apnicību arī twitter vietnē, tiesa- tas jau neizbēgami tuvojas.

Piemēram, vai kāds varētu aizdomāties līdz tam, ka es esmu viens no tiem cilvēkiem, kas jau gadiem cīnās ar bezmiegu un ir dzīvojis uz miega zālēm ilgu laiku?
Vai, piemēram, to, ka man ir paniskas bailes no tumsas. Kāds jauneklis man skaidroja, ka bailes no tumsas esot "bailes no bailēm". Apšaubu, ka kāds mani saprot, jo es pati sevi nesaprotu, tas notiek pēkšņi, man neapzinoties, es tikai saprotu, ka izjūtu neizmērojamu paniku atrasties vienai tumsā, un tas sakāpj tādā pakāpē, ka es spētu spiegt.
Visticamāk, ka nevienam neienāktu nekad prātā doma, ka es rakstu dzeju, ka dažreiz gadās pat iemest tur vārdu par mīlestību.
Vai to, ka es rakstīju kursa darbu par Eiropas Savienības finansējuma ietekmi uz Latvijas tautsaimniecības attīstību.
To, ka es 5 gadus gāju teātra studijā, un gandrīz aizgāju uz aktieriem, vai to, ka es tiešām spēlēju kokli senāk, vai to, ka es mēdzu iet čatā, lai parunātu tikai pati ar sevi.
Un tiesa, cik gan cilvēkiem tas rūp un interesē?


Jūs redzat to, ko es jums parādu. Es redzu tikai to, ko jūs atspoguļojat man.
Varbūt tāpēc jau izsenis es cilvēkus uzlūkoju kā stāstus, kā personības, bet ne kā to, par ko viņi raksta, jo cilvēkos ir daudz kas vairāk par vārdiem, kurus tas savirknē, daudz vairāk par pateikto.
Man reiz kāds mācīja, ka nav pareizi ļaut otram par sevi stāstīt un iepazīt tikai caur otra pateikto. Ar acīm un ausīm vien nepietiek, lai redzētu un dzirdētu.


Šis nozīmē, ka es atgriežos savā blogā, un twitter paliek otrajā plānā, vismaz pagaidām es padzīvošu uz mirkli sev, kā senāk.

10 comments:

  1. Ir cilvēki, kam tas rūp un interesē.

    AtbildētDzēst
  2. Ir arī tādi cilvēki, kuriem patīk gan kāda Tu esi Twitterī, gan blogā...

    AtbildētDzēst
  3. Nē,tu man intresē,kā cilvēks,jo,es gribu zināt no kurienes tev rodās tik daudz sarkasma. Un,kā to tik meistarīgi pasniegt citiem cilvēkiem.?

    AtbildētDzēst
  4. Mur, es jau nepazudīšu pavisam, ļaušu jums vienkārši kādu brīdi atpūsties, un atpūtīšos pati, vienkārši vakar sanāca, kad kāds jauneklis uz manu: "man žēl, ja kāds mietpilsonis neuztver mani", atbildēja, ka tas neesot miets, bet gan stienis ap kuru padejot. Tas laikam bija pēdējais piliens, jā. Pāris dienas savākšos, lai nesalamātos uz visu pasauli :D

    Anonīm, patīkami dzirdēt, tiešām.

    Andi, tas tu - tlakais tlusi? heh, IT studentu kompānija nogāza pēdējās manas barjeras ;D
    Bet sarkasms parasti piemīt tiem, kas ir sasodīti vīlušies, jo nu, pasaulē ir tik daudz absurda, ka es klusēt varu tikai, ja kāds mani sasien un iemet mašīnas bagāžniekā.

    AtbildētDzēst
  5. Man patīk kāda esi Twitterī, bet atklāti sakot - šis ir pirmais Tavs bloga ieraksts,kuru izlasīju un man rodas interese lasīt vēl vairāk.

    Laikam saskatu līdzību ar sevi. Tāda jau to cilvēku daba, domāt to, ko viņi vēlas un nevēlēties uzzināt vairāk.

    Spēcīgs ieraksts - man patīk! :)

    AtbildētDzēst
  6. Es pilnīgi nopietni (bez jokiem!) domāju, ka Tu varētu rakstīt dzeju.

    AtbildētDzēst
  7. Anonīmiem cilvēkiem ir tik savādi atbildēt uz šādiem tekstiem, uhhh. Jo būtu patīkami pazīt kādu, kas spēj atļauties būt kādam līdzīgs. Tas nozīmē, ka pats ir pietiekoši liels indivīds, lai būšana kādam kaut mazliet līdzīgam - nezaudētu pašu. Cilvēki ir cilvēki, taisnību sakot, es no tiem esmu jau atkal paguvusi sagurt.




    Vanilla, nu, es tiešām to arī daru, tikai man laikam nepietiek drosmes tos izvilkt dienas gaismā.

    AtbildētDzēst
  8. Lai gan nepatīk publiski rakstīt interneta vidē, tomēr šoreiz atļaušos..
    Uzgāju twitter vidē Tavu/Jūsu profilu - tas piesaistīja ar sarkasmiem un loģiskiem dzīves spriedumiem, taču vienmēr uzskatu, ka internetā cilvēks parāda sevi no vienas puses vai arī veido kādu aizsargmehānismu, vietu, kur izlādēt emocijas (labas un sliktas).. Bet blogā Tu/Jūs parādāties kā pilnīgi cits cilvēks. Tas laikam ir normāli, jo cilvēkam ir vairāk kā viena "puse".
    Un tas ir muļķīgi - spriest par cilvēku no profiliem, blogiem utt. Internets ir kaut kas tik bezpersonisks - tā ir informācija bez jebkādām emocijām (ja neskaita :D , :) un pārējos dzeltenos simboliņus - ko liek punktu vietā).
    Nekad cilvēku nav iespējams iepazīt pilnībā (arī dzīvē, pazīstot ilgāku laika sprīdi), pat daļēji to ir grūti izdarīt, jo cilvēks mainās attiecībā pret sabiedrību, kādā tas atrodas!

    Ko es gribēju pateikt - neko un arī kaut ko! Vienvārd' sakot - vēlviens cilvēks ir izlasījis šo bloga ierakstu un piesārņojis ar ļoti garu komentāru.

    Svirlis

    AtbildētDzēst
  9. eke eke eke. erm.. :)
    ar to es gribēju teikt, oho, izrādās, ka mums pat ir kaut kas kopīgs, aka - bezmiegs, dzejas rakstīšanas tieksme, liela patika pret teātri un.. agrāk spēlējām kokli :D
    Patīkami palasīt arī ko tādu, kas nav pilns ar sarkasmu :) Paldies.
    P.S. Bailēm pret tumsu iesaku mazos, pie bikšu jostas vietas striķīšiem (man nav ne jausmas, kā tos sauc) piespraužamos dinamo lukturīšus, tie vienmēr noder ;)

    AtbildētDzēst
  10. Ahh, man jau liekas, ka bezmiegs ir lielai tautu masai pēdējos gadus, (bet tas varbūt tādēļ, ka esmu sākusi pieaugt un ieraugu sabiedrību daudz tuvāk).
    Labais, augstais pieci, kokles spēlētāj ;]
    Bet lukturītis laikam būtu daudz par traku priekš manis, man derētu kāda kārtīga piķa lāpa ^__^

    AtbildētDzēst